Tekstgrootte
8:15 - 8:30 Inloop in alle groepen.
8:30 - 9:00 Dagstart in eigen groep of fase of starten met gym (elke dag voor ander leeftijdsgroep).
9:00 - 10:00 Werktijd 1. De leerlingen hebben de volgende keuzes: werken aan eigen doelen (zelfstandig, met een andere leerling of via kenniskring) of gereedschapslijpen (dit doen ze zelfstandig of samen met iemand die zelfde doel heeft). In deze tijd zijn er voor een groep leerlingen ook coachgesprekken (per dag heeft elke vaste coach 5 vaste coachleerlingen die ze spreken op een dag). Waar dit werken zal zijn, ligt aan de keuzes die de leerling maakt. Het kan zijn dat ze in het lokaal blijven waar ze ook de dagstart hadden, maar het kan ook in een andere groep zijn met een andere coach/ andere leerlingen. Toelichting: Een kenniskring (binnen en buiten) hoort bij doelen waar leerlingen mee aan het werk zijn, zowel in fase 1 als in fase 2. De leerlingen kiezen hier zelf voor om aan deel te nemen. Alle coaches hebben een ander aandachtgebied en geven dus een andere domein. Bij het kiezen voor een kenniskring, komt de leerling met andere leerlingen die aan hetzelfde doel werken samen bij een coach van wie dit het aandachtsgebied is (dus niet automatisch de eigen coach).
10:00 - 11:00 Groepsinspiratiesessies met de coachgroep (of met alle leerlingen die werken aan een bepaalde challenge/ doel, bijvoorbeeld alle leerlingen die starten met een challenge met een interview afnemen). In deze tijd is het ook pauze met wat fruit/ drinken en buitenspelen. Dit is ook weer met de hele school waarbij de jongste leerlingen de mogelijkheid hebben om apart te spelen van de oudere leerlingen.
11:00 - 12:00 Werktijd 2. Deze verloopt hetzelfde als werktijd 1, waarbij er voor de allerjongsten nog wat langer buitenspelen op het programma zal staan en er mag in deze tijd ook gewerkt worden aan eigen challenges. In deze tijd zijn er voor een groep leerlingen ook coachgesprekken.
12:00 - 13:00 Groepsinspiratiesessies/ circuit/ leren leren in eigen groep of met alle leerlingen die werken aan een bepaalde vaardigheid. In deze tijd is het ook pauze met de lunch en buitenspelen. Dit is ook weer met de hele school tegelijk.
13:00 - 13:30 Stilte tijd. In elk lokaal is er wat anders te kiezen voor het stilte half uur: leerlingen kunnen lezen, tekenen, luitsteren naar een podcast, bewegen op muziek, tekenen/ etc.
13:30 - 14:30 In de middagen kunnen de leerlingen kiezen uit keuzeinspiratiesessies, bewegend leren, werken aan een samenwerkchallenge etc. Alle leerlingen kiezen een eigen werkplek. Waarbij we wel fase 1 en fase 2 werkplekken aanwijzen en individuele afspraken met kinderen maken.